Kauppakeskus Entresse loi sponsorointikampanjalla tunnettuutta brändilleen

Espoon keskuksessa sijaitseva kauppakeskus Entresse  toteutti sponsoritunnistekampanjan elo-syyskuun vaihteessa Discovery Networksin kanavilla TV5, Kutonen ja Frii.

Entressen tavoitteena oli kasvattaa kauppakeskuksen tunnettuutta niin kuluttaja-asiakkaiden kuin vuokraamisesta kiinnostuneiden yritysasiakkaiden keskuudessa. Lisäksi Entresse tavoitteli lisää kävijöitä nettisivuilleen.

Mitä tehtiin

Entressen kauppakeskuspäällikkö kuvaili kauppakeskusta paikkana, jossa on helppo ja nopea asioida – kuin lähikaupassa kävisi. Tämän ajatuksen pohjalta rakennettiin konsepti, joka esittelee tämän miellyttävän ja kompaktin tilan houkuttelevasti niin ostospaikkana kuin potentiaalisena liikkeen sijaintina.

Ratkaisuksi ideoitiin drone-kameralla kuvattu 10 sekunnin ohjelmayhteistyötunniste, joka toteutettiin yhteistyössä VisualWorks –tuotantoyhtiön kanssa aina kuvamateriaalista logon animointiin. Tunniste esittelee kauppakeskuksen edut: Entresse on ruuhkaton, siisti, sopivan kokoinen ja tarjoaa hyvät parkkimahdollisuudet sekä kaikki oleelliset palvelut. Tunnisteen sisältöä rytmitti lyhyt spiikki, ja loppuun sijoitettu www-osoite ohjasi Entressen nettisivuille. Entressen sijaintia ei mainittu, jotta katsoja provosoituisi etsimään lisätietoja netistä.

Tulokset

Kampanjan päätteeksi toteutetussa huomioarvotutkimuksessa kampanja sai kauttaaltaan positiiviset arviot. Tunniste huomattiin, siitä pidettiin ja sen koettiin esittelevän kauppakeskusta laadukkaalla tavalla. Myös mainonnan lisäämä kiinnostus kasvoi lähes 50 % tunnisteen nähneiden vastaajien keskuudessa. Lisäksi  Entresse sai kolmanneksi eniten top-of-mind mainintoja kartoitettaessa kauppakeskusten mainonnan spontaania muistamista.

Entressen nettisivujen kävijämäärä lähes kolminkertaistui kampanja-aikana. Huippu kohdentui TV5:llä esitetyn Django Unchained elokuvan ensi-esitykseen: päivän aikana kävijämäärä kasvoi yli 700 % edellisviikosta.

”Nettisivujen kävijämäärät ja eri reittejä pitkin tullut palaute kertovat, että tv-tunnisteemme huomattiin ja että se herätti kiinnostusta. Tunniste sai ihmiset myös toimimaan ja käymään nettisivuillamme hakemassa lisätietoja. Tavoitteemme tietoisuuden lisäämisestä saavutettiin siis kirkkaasti. Kampanjan toteutus oli kustannustehokas ja olemme myös tyytyväisiä Discovery Networksin ehdotukseen tehdä tunniste kopterilla. Tämä oli uudenlainen tapa esitellä kauppakeskusta.”  Toteaa Entressen kauppakeskuspäällikkö Hannis Raitanen.

Tutustu kauppakeskus Entresseen

Discovery Networksin erikoisratkaisuilla mainostaja voi esitellä brändiään luovasti, innovatiivisesti ja kustannustehokkaasti.

Discovery Networksin erikoisratkaisuilla mainostaja voi esitellä brändiään luovasti, innovatiivisesti ja kustannustehokkaasti.