Suoratoistopalvelu Dplayn ensimmäinen vuosi oli menestys – katsojat ovat löytäneet palvelun hienosti

Discovery Finlandin suoratoistopalvelu Dplay täyttää tänään vuoden. Maksullista sekä maksutonta sisältöä tarjoileva alusta on löytänyt paikkansa suomalaisten kuluttajien keskuudessa. Ensimmäisen vuotensa aikana Dplayn sisällöt ovat keränneet yli 10 miljoonaa käynnistystä, mikä on hieno saavutus uudelle palvelulle.

Kiinnostusta ovat herättäneet kotimaiset ohjelmat kuten Kokovartalomies, Unelmahäät, Tomi ja uskomaton Australia ja viimeisimpinä Atlantin yli -ohjelman tuoreimmat jaksot sekä Sirpa Selänteen tähdittämä uutuussarja Lätkä Love.

– Kun päätimme lanseerata Dplayn Suomen markkinoille meillä oli jo hyvää näyttöä muiden Pohjoismaiden onnistumisista. Teimmekin uskomattoman ponnistuksen lanseeraamalla palvelun vain 3,5 kuukaudessa. Varmastikin eräänlainen ennätys, muistelee Discovery Finlandin toimitusjohtaja Leah Hooper vuoden takaista tilannetta.

Ponnistukset ovat tuottaneet tulosta ja Dplayn pariin löydetään entistä helpommin ja useammin. Suoratoistopalvelu tuo tarjolle aitoja tarinoita. Palvelun kestosuosikkeja ovatkin 90 päivää morsiamena, Kultakuume, Tohtori Paise, Hengenvaarallisesti lihava sekä Ex on the Beach Ruotsi. Myös Big Bang Theory on ollut palvelun katsotuimpia ohjelmia. Pian palvelusta löytyy suosikkisarjan tuore 12. tuotantokausi.

– Olemme äärimmäisen iloisia siitä, että katsojille on nyt tarjolla koko Discoveryn upea ohjelmakirjasto. Dplaysta löytyy uskomaton kattaus aitoja tarinoita Discoveryn laadukkaiden ohjelmien muodossa. Tarjolla on yhdeksän kanavaa suoratoistona sekä pitkin tulevaa syksyä myös entistä enemmän kotimaisia ohjelmia, iloitsee Hooper.

– Panostamme muutenkin tällä hetkellä Suomeen vahvasti emmekä pelkää tehdä sijoituksia uusiin kotimaisiin sisältöihin. Kehitämme Dplayta jatkuvasti yhdessä Pohjoismaisten kollegoidemme kanssa. Haluamme niin sisällön kuin palvelun laadun olevan parasta mahdollista, jatkaa Hooper.

Dplayn kasvu on ollut vakuuttavaa koko vuoden ajan. Elokuussa 2019 tehtiin palvelun kävijäennätys ja syyskuussa tuo ennätys tullaan rikkomaan. Kävijämäärä lähentelee jo nyt elokuun lukuja ja uutta kiinnostavaa sisältöä lanseerataan viikottain.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Posted in Ajankohtaista.
Discovery Networks Finland

Discovery Networks Finland

syyskuu 17, 2019, kello 15:01