Discoveryn kanavien katselu hyvässä nosteessa – kesällä katsottiin televisiota ahkerasti

JuontajienPuolikuva

Discovery Networksin kanavaportfolion katseluosuudet nousivat kesällä entisestään. Kanavaperheen kesä-elokuun yhteenlaskettu kaupallinen katseluosuus (kaikki yli 4-vuotiaat) kasvoi 12% viime vuoden kesä-elokuuhun verrattuna. Kaupallisesti kiinnostavassa kohderyhmässä (25-54-vuotiaat) kasvua oli edellisvuoteen verrattuna 9%.

Kesällä katseluosuuden kasvua vauhdittivat erityisesti naistenkanavat Frii ja TLC. Katsotuimpia sisältöjä Friillä olivat Murha pikkukaupungissa, Kova laki, Maria Elena ja kuumimmat rikokset sekä elokuvat. TLC:llä katsojia kiinnostivat puolestaan ohjelmat Hengenvaarallisesti lihava sekä Tahdon morsiuspuvun.

Kutosella katsojia ovat kiinnostaneet Wheeler Dealers sekä Fast’n Loud. TV5:llä viihdyttiin erityisesti elokuvien parissa. Yksittäisistä ohjelmista Thaimaan luolapelastus keräsi eniten katsojia. Myös kotimaisen Onnenpyörän uusi kausi on kiinnostanut katsojia. Ohjelma tavoitti ensimmäisellä esitysviikollaan 480 000 suomalaista ensiesityksen ja uusintojen yhteenlasketun keskikatsojamäärän ollessa 218 000.

– Kesän hienot luvut kertovat ohjelmatarjontamme laajuudesta ja kiinnostavuudesta. Kanavaperheemme erilaisia kohdeyleisöjä puhuttelevat sisällöt löydetään jatkuvasti yhä paremmin lineaarisista kanavistamme. Nyt odotamme suurella mielenkiinnolla suoratoistopalvelumme Dplayn lanseerausta, sillä digitaalinen alustamme tulee olemaan ohjelmiston runsaudessa ja monipuolisuudessa aivan omaa luokkaansa, iloitsee Discovery Networks Finlandin ohjelmajohtaja Katja Santala.

Koko kulunut vuosi 2018 on ollut Discoverylle erittäin hyvä. Kanavaperheen kaupallinen katseluosuus on kasvanut tammi-elokuussa viime vuoteen verrattuna +19 % (kaikki yli 4-vuotiaat).

Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, sis. ajassa siirretyn katselun 29.8. asti. Tavoittavuus = 3 min yhtäjaksoista katselua.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Posted in Ajankohtaista.
Discovery Networks Finland

Discovery Networks Finland

syyskuu 6, 2018, kello 13:37