Discoveryn kanavien katselu hienossa nosteessa – suoratoistopalvelu Dplay startannut loistavasti

Discovery Networks Finlandin kanavaperheen yhteenlaskettu kaupallinen katseluosuus ydinkohderyhmässä 25-54 -vuotiaat kasvoi syys-lokakuussa 18 % viime vuoden vastaavaan aikaan verrattuna. Syyskuussa lanseerattu suoratoistopalvelu Dplay on saanut myös loistavan startin.

Vapaasti katsottavien kanavien katsotuimpia sisältöjä syksyn aikana ovat olleet TV5:n elokuvat, Onnenpyörä sekä Liiga-ottelut. Onnenpyörän syyskausi tavoitti yhteensä 1,5 miljoonaa suomalaista ohjelman viikoittaisen keskikatsojamäärän ollessa 265 000*. Lokakuun kuukauden liigapelinä 24.10. nähty Kärpät-Tappara jääkiekko-ottelu tavoitti 427 000 suomalaista. Ottelun keskikatsojamäärä oli 126 000.

Kutosella katsojia ovat kiinnostaneet Wheeler Dealers, Alaska: viimeinen rintama sekä elokuvat. Friin puolella kotisohvalta on seurattu ohjelmia Murha pikkukaupungissa, Maria Elena ja kuumimmat rikostapaukset ja Kova laki. TLC:llä on ihmetelty sarjoja Hengenvaarallisesti lihava sekä Tahdon morsiuspuvun.

Kuluttajat ovat löytäneet hienosti myös syyskuussa lanseeratun suoratoistopalvelu Dplayn pariin. Kiinnostava ja kattava ohjelmisto on houkuttanut ja kävijöiden sekä tilaajien määrä on kasvanut varman tasaisesti viikko toisensa perään. Mittavasta ohjelmakirjastosta erityisen suosituiksi ovat nousseet muun muassa Dplayn alkuperäissarjat Kokovartalomies ja Tomi ja uskomaton Australia, Onnenpyörä ja muut TV5:lta tutut kotimaiset sarjat, Will & Grace sekä Discoveryn tuotannot Tohtori paise, Kultakuume ja Wheeler Dealers.

* Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, sis. ajassa siirretyn katselun 24.10. asti. Tavoittavuus vähintään 3 minuuttia yhtäjaksoista katselua sisältäen ensiesitykset ja uusinnat TV5:lla ja Friillä.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Posted in Ajankohtaista.
Discovery Networks Finland

Discovery Networks Finland

marraskuu 1, 2018, kello 12:35