Discoveryn kanavat huimassa kasvussa – maaliskuu erityisen menestyksekäs

Discoveryn vuosi on startannut hienosti ja kasvu on kiihtynyt niin lineaarisella kuin digitaalisella alustalla. Ensimmäinen kvartaali päättyi 8%:n kasvuun.

Lineaarisen kanavaportfolion kaupallinen katseluosuus kasvoi maaliskuussa 18% (25-54-vuotiaat) ja vuoden ensimmäinen kolmannes päättyi hienoon 8% kasvuun. Myös suoratoistopalvelu dplayn käyttäjämäärät ovat kasvaneet 50%:n kuukausivauhtia.

Kasvun takaa löytyy Discoveryn laaja ja laadukas ohjelmakirjasto, mikä tarjoaa nautittavaa vaativammankin katsojan makuun. Kansainvälistä ohjelmistoa maustetaan kiinnostavilla kotimaisilla sisällöillä. Unelmahäät, Kokovartalomies, Ismo, Onnenpyörä sekä suorat Liiga-ottelut ovat kiinnostaneet erityisesti TV5:lla.

– Olemme tehneet selkeitä panostuksia erityisesti kotimaiseen ohjelmasisältöön tänä vuonna. On ollut ilo huomata, että katsojat ovat löytäneet näiden lisäksi kiinnostavat ulkomaiset sarjamme. Kokonaisuutena ohjelmistomme on hyvin vahva. Laadukkaat Discoveryn kansainväliset ohjelmat, elokuvat, kiinnostavat ja puheenaiheita herättävät kotimaiset sisällöt sekä live-urheilu muodostavat toimivan kokonaisuuden, iloitsee Discovery Networks Finlandin sisältöjohtaja Katja Santala.

Discoveryn kasvun myötä myös mainostaja-asiakkaat saavat hienosti näkyvyyttä kampanjoilleen.

– Kanavaportfoliomme tavoittaa kohderyhmät laajasti. Kovassa kilpailutilanteessa olemme kuukausi toisensa perään onnistuneet nostamaan kaupallista katsojaosuuttamme. Tämän lisäksi on ollut ilo huomata, että kuluttajat ovat löytäneet hienosti myös dplayn. Eri alustat tuovat mainostajalle mahdollisuuden entistä kattavampaan näkyvyyteen, fiilistelee Discovery Networks Finlandin kaupallinen johtaja Elina Valtia.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Posted in Ajankohtaista.
Discovery Networks Finland

Discovery Networks Finland

huhtikuu 9, 2019, kello 11:59