Discovery kasvatti ainoana kaupallisena tv-talona tavoittavuuttaan vuonna 2018

Vuosi 2018 oli hyvä kasvun vuosi Discoveryn kanavaportfolion katselulle. Discoveryn kaupallinen katseluosuus kasvoi 19% edellisvuodesta. Kanavaportfolio tavoitti viikoittain 3 miljoonaa suomalaista. Tiukassa kilpailutilanteessa Discovery pystyi ainoana kaupallisena tv-talona kasvattamaan tavoittavuuttaan vuonna 2018.

Discoveryn vuoden menestyspiikki kohdistui helmikuun talviolympialaisiin. Suomi–Ruotsi -jääkiekko-ottelu 18.2.2018 nosti TV5:n katseluennätyksen uusiin lukemiin keskikatsojamäärän ollessa 1 019 000. Olympialaiset vei koko helmikuun kaupallisen katseluosuuden yli 40%:n kasvuun. Loppukevään hienoa katselua siivittivät muun muassa kotimaiset sarjat kuten Onnenpyörä, Unelmahäät ja Tuurin kyläkauppias ja kesäapulaiset, joista kaikista nähdään uusi tuotantokausi keväällä 2019.

Menestys jatkui myös vuoden toisella puoliskolla ja kanavaportfolion kaupallinen katseluousuus kasvoi syys-joulukuussa lähes 20%. Syksyn loistavaa katselua vauhdittivat jääkiekko, elokuvat ja Discoveryn omat sisällöt. Discoveryn jääkiekkotarina jatkui TV5:lla nähtyjen Liiga-, ja NHL- sekä KHL-pelien myötä. Lisäksi Onnenpyörän uudet jaksot ja elokuvat kiinnostivat katsojia viikoittain.

Päättynyt vuosi oli valtavan onnistunut Discoverylle. Olympialaiset toivat meille hienosti lisää silmäpareja. Kaikki kanavaperheemme kanavat kasvoivat ja kotimainen sisältö lisäsi katselua entisestään. Panostammekin vuonna 2019 entistä vahvemmin kotimaisiin ohjelmiin sekä isoihin elokuvaensi-iltoihin TV5:lla. Kiinnostavat ohjelmasisällöt ovat houkuttaneet katsojat myös uuden suoratoistopalvelu Dplayn pariin. Olemme olleet äärimmäisen tyytyväisiä siihen, kuinka nopeasti suomalaiset ovat löytäneet netti-tv:mme.”, iloitsee Discoveryn ohjelmajohtaja Katja Santala.

Discoveryn sisällöt ovatkin kiinnostaneet kuluttajia Dplayssa, joka avasi ovet 10 000 tuntiin laadukasta ohjelmaa syyskuussa. Syksyllä katsojia houkutteli erityisesti Dplay Original -sarja Kokovartalomies, joka nähdään keväällä myös TV5:lla.

Dplay on tuonut digitaalisuuden uudella tavalla mukaan tekemiseemme ja pääsemme yhdistämään kasvavaan mainosmyyntiimme digitaaliset ratkaisut. Discoveryn kattava kanavaportfolio tarjoaa asiakkaille entistä tavoittavamman kokonaisuuden. Olympialaisista alkanut vahva urheilutarinamme jatkuu jääkiekon myötä ja laadukas kotimainen ohjelmisto kerää kuluttajat kanaviemme pariin yhä paremmin.”, toteaa Discoveryn kaupallinen johtaja Elina Valtia tyytyväisenä.

Lähde: Finnpanel, TV-mittaritutkimus, 4+ suomalaiset, tavoittavuus viikot 1-52, Adobe Analytics

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
Posted in Ajankohtaista.
Discovery Networks Finland

Discovery Networks Finland

tammikuu 11, 2019, kello 9:58